راهنمای جامع خرید پرینتر مناسب برای دانشجویان

راهنمای جامع خرید پرینتر مناسب برای دانشجویان

شاید تا همین الان نمی‌دانستید که بعضی پرینترها برای دانشجویان مناسب هستند. قطعا خرید پرینتر دانشجویی نسبت به پرینترهای دیگر ارزان‌تر است تا یک دانشجو امکان خرید آن را داشته باشد. فقط کافی است که به گزینه ارزان قیمت بودن، کیفیت را هم اضافه کنیم تا این محصول پرفروش شود.

معرفی انواع پرینتر مناسب برای دانشجویان

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107a

این محصول تک‌کاره بوده و به صورت سیاه و سفید عمل چاپ را انجام می‌دهد. قابلیت چاپ 1000 برگ را دارد. از سایزهای کاغذ A5، A4 و B5 پشتیبانی می‌کند. سرعت چاپ خوبی دارد و برای برطرف کردن نیازهای خانگی و دانشجویی مناسب است. سرعت چاپ 20 برگ در دقیقه را دارد. رزولوشن آن 1200*1200 است. فقط از سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می‌کند. امکان قرار دادن 150 برگ در داخل این دستگاه وجود دارد اما خروجی آن 100 برگ است. کارتریج آن به سختی یافت می‌شود و در عین حال گران است، این دستگاه WIFI ندارد، وزن آن 4.18 کیلوگرم است.

پرینتر مخصوص دانشجویان

پرینتر کانن مدل imageCLASS LBP6030

برند کانن یکی از تولیدکنندهای قدرتمند در تولید پرینتر در جهان است. محصولات آن از کیفیت خوبی برخوردار هستند و طرفداران بسیاری دارد و برای خرید پرینتر دانشجویی می‌توان روی آن حساب کرد. این مدل پرینتر برای کارهای دانشجویی مناسب است. این محصول سرعت چاپ پایین‌تری دارد. تک‌کاره بوده و قابلیت چاپ سیاه و سفید دارد. کارکرد ماهانه آن تا 5000 برگ است. می‌توان از کاغذهای A5، A4، B5 در این دستگاه استفاده کرد. این پرینتر کیفیت ساخت خوبی دارد. رزولوشن آن 600*600 است، سرعت چاپ آن هم که قبلا اشاره شد، بالا نیست و وای فای ندارد، وزن آن 5 کیلوگرم است.

پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M102a

این مدل پرینتر اچ پی برای مصارف دانشجویی و خانگی مناسب است. حجم کمی اشغال می‌کند و به راحتی امکان جابه‌جایی آن هست. این پرینتر برای فضاهای کوچک پرکاربرد است؛ به کمک این پرینتر می‌توان در یک دقیقه 22 برگ را پرینت گرفت. کیفیت چاپ آن 600 دی پی آی است و تا 1200 دی پی آی قابلیت ارتقاء دارد. اگر از آن استفاده نشود روی حالت Stand by قرار می‌گیرد و اگر مجدد شروع به پرینت گرفتن کنید روشن می‌شود. پرینتر مدل M102a فقط یک USB دارد که یکی از ضعف‌های بزرگ آن است.

این دستگاه قابلیت چاپ 10000 برگ در ماه را دارد. وزن آن 4 کیلوگرم است. از سایز کاغذهای A6، A5، A4، B5 پشتیبانی می‌کند. صدای کمی دارد. وای فای و امکان چاپ دو رو را ندارد.

پرینتر Laser MFP 135a

پرینتر A135 سه کاره بوده و قابلیت چاپ، اسکن و کپی را دارد، چاپ آن سیاه و سفید بوده و می‌توان نتایج فوق‌العاده‌ای را از کار با این دستگاه دریافت کرد. این دستگاه در هر دقیقه 21 برگ چاپ می‌کند. این پرینتر با توجه به قیمت به‌صرفه‌ای که دارد کیفیت چاپ خوبی را ارائه می‎دهد. لیزر به کار رفته در این پرینتر، بدون افت کیفیت، پودر یا تونر را روی کاغذ تثبیت می‌کند. متون را کاملا مشکی و پُررنگ بر روی کاغذ با وضوح کامل به چاپ می‌رساند.

پرینتر لیزری A135 ماهانه 10000 کاغذ را به چاپ می‌رساند. سینی ورودی این پرینتر قابلیت قرارگیری 150 کاغذ را دارد. پرینتر Laser MFP 135a قابلیت اتصال با USB را دارد. این دستگاه چاپ بر روی کاغذ A4 را فراهم می‌کند. امکان جابه‌جایی آن به راحتی صورت می‌گیرد و برای مصارف خانگی و فضاهای اداری که حجم کاری کمی دارند بسیار مناسب است. از نکات منفی این پرینتر، اتصال با بیسیم و چاپ دورو با این دستگاه وجود ندارد.

پرینتر مناسب برای دانشجویان

 پرینتر لیزری کانن مدل Neverstop Laser 1000 n

این پرینتر هم برای کارهای دانشجویی گزینه خوبی است. این محصول کیفیت بالایی دارد. قطعات آن باکیفیت بوده و از دوام بالایی برخوردار هستند. پرینتر مدل 1000 n دارای پورت و کابل‌های شبکه است که این محصول را در میان دانشجویان پرطرفدار کرده است. این دستگاه امکان چاپ 20 برگ در دقیقه را دارد؛ از کاغذهای A5، A4 وB5 پشتیبانی می‌کند.

 پورت Ethernet و USB 2.0 از جمله امکانات خوب این دستگاه است. وزن آن 8 کیلوگرم بوده و دارای رزولوشن 600*600 است. امکان چاپ دو رو وجود ندارد. این دستگاه تک کاره بوده و ماهانه می‌تواند 2500 برگ کاغذ را چاپ کند.

ملاحظات قبل از خرید پرینتر برای دانشجویان

برای خرید پرینتر دانشجویی هم مانند هر دستگاه دیگری باید تحقیقات لازم صورت گیرد. هدف شما از خرید باید مشخص باشد. نیازهای خود را در اولویت قرار دهید. از جمله مواردی که باید قبل از خرید پرینتر به آن توجه شود، برند است. برندهای مختلفی اقدام به تولید پرینتر کرده‌اند که هر کدام دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند.

بعضی از برندها مانند Canon، سرعت چاپ و اسکن بالایی دارند و هزینه جوهر آن‌ها مقرون به صرفه‌تر است، کاغذها داخل آن گیر نمی‌کنند اما بعضی دیگر مانند HP، امکان چاپ دو رو را فراهم کرده و مزایای دیگری دارند. موارد دیگری که حین خرید باید به آن توجه شود عبارت است از، قیمت پرینترها، توجه به نوع چاپ آن‌ها اعم از لیزری یا جوهرافشان بودن، تک‌کاره یا چندکاره، تک رنگ یا رنگی بودن، توجه به بزرگترین سایز کاغذ، خدمات پس از فروش.

پرینترهای مناسب برای چاپ متن و گرافیک

برای پرینت متون بهتر است از پرینترهای لیزری استفاده شود. پرینترهای لیزری رنگی برای چاپ تصاویر هم گزینه خوبی هستند زیرا تصاویر را باکیفیت قابل قبول به چاپ می‌رسانند. اگر در متون، تصاویر یا نموداری است که باید باکیفیت چاپ شود، پرینترهای جوهر افشان برای این کار مناسب‌تر بوده اما نیاز به زمان زیادی برای چاپ هستند. تفاوت پرینترهای لیزری و جوهر افشان در سرعت چاپ آن‌ها است.

 پرینترهای لیزری سریع‌تر عمل چاپ را انجام می‌دهند. جوهر این دو پرینتر با هم متفاوت است. پرینترهای لیزری دارای تونر بوده اما پرینتر جوهر افشان‌ همان‌طور که از نامش مشخص است با جوهر عمل چاپ را انجام می‌دهد.

پرینتر مناسب برای دانشجویان

مقایسه پرینترهای جوهرافشان و لیزری برای دانشجویان

پرینترهای جوهرافشان و لیزری هر کدام با هدف خاصی تولید شده‌اند و هر فردی با توجه به نیاز خود اقدام به خرید پرینتر دانشجویی یا خانگی می‌کند. نمی‌توان گفت که کدام یک بر دیگری برتری دارد زیرا هر کدام هدف متفاوتی را دنبال می‌کنند. خواندن این بخش از مقاله می‌تواند به انتخاب بهترین پرینتر برای دانشجویان کمک کند. تفاوت پرینترهای لیزری با جوهرافشان در تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها است.

 در جوهرافشان‌ها رنگ به صورت اسپره بر روی کاغذ چاپ شده اما در چاپگرهای لیزری این عمل با ذوب پودر تونرها روی کاغذ صورت گرفته و عمل چاپ انجام می‌شود. مصرف برق پرینترهای لیزری بیشتر بوده به دلیل حرارتی که باید برای ذوب پودر تونرها صرف شود. ماندگاری تونرها بیشتر از جوهر پرینترهای جوهرافشان بوده و می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد.

پرینترهای لیزری از نظر سایز از جوهرافشان‌ها بزرگتر بوده و سنگین‌تر هستند. ابعاد جوهرافشان‌ها کوچک‌تر بوده و قابل حمل‌تر هستند. تفاوت قیمت پرینترهای لیزری و جوهرافشان بسیار زیاد است، هزینه این دستگاه‌ها فقط به هزینه خرید مربوط نمی‌شود بلکه شامل تعمیر، خرید کارتریج و غیره هم می‌شود. برای خرید پرینتر جوهرافشان‌ شاید در ابتدا هزینه کمی پرداخت کنید اما هزینه تعویض کارتریج و تعمیر آن‌ها بسیار بالاست و مقرون به صرفه نیست. پرینترهای لیزری می‎توانند گزینه مناسب‌تری برای خرید پرینتر دانشجویی باشند.

نکته بسیار مهم درباره این نوع پرینتر این است که باید به صورت مرتب از آن‌ استفاده شود در غیر این صورت جوهر در قسمت نازل‌ها و کارتریج خشک می‌شود و شما مجبورید هزینه بسیاری را برای تعویض کارتریج پرداخت کنید. پرینترهای لیزری تعداد بیشتری برگه را با کارتریج خود چاپ می‌کنند در حالی که جوهرافشان‌ها بعد از چند پرینت شما را مجبور می‌کنند تا کارتریج را عوض کنید. سرعت پرینترهای لیزری بیشتر از جوهرافشان‌ها است. پرینترهای جوهرافشان این امکان را دارند که عمل چاپ را بر روی کاغذ عکس، گلاسه و کاغذهای معمولی انجام دهند اما پرینترهای لیزری این اجازه را به شما نمی‌دهند.

پرینتر مناسب برای دانشجویان

نکات مهم در انتخاب پرینتر برای استفاده دانشجویی

پرینترهای دانشجویی از پرکاربردترین نوع پرینترها هستند که بیشتر در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای انتخاب و خرید پرینتر دانشجویی باید نکاتی را در نظر داشته باشید که در قسمت ملاحظات قبل خرید پرینتر برای دانشجویان به آن به صورت خلاصه اشاره شد. در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

انواع برند پرینتر

پرینترها برندهای مختلفی دارند که از جمله معروف‌ترین برندها می‌توان به Canon، HP، Sharp، Samsung، Toshiba، Brother، Epson، Ricoh اشاره کرد که پرینترهای دانشجویی هم تولید می‌کنند. اگر قصد خرید پرینتر دانشجویی دارید، پرینترهای اچ پی و کانن گزینه‌های مناسبی هستند که می‌توانند نیاز شما را برآورده کنند. پرینتر کانن جوهر کمتری مصرف کرده، تعداد صفحات بیشتری را پرینت گرفته و کاغذ در آن‌ها به ندرت گیر می‌کند. پرینترهای اچ پی قابلیت چاپ دو رو را دارند.

قیمت پرینترهای دانشجویی

قیمت پرینترها به امکانات آن‌ها بستگی دارد. قیمت پرینترهای لیزری بیشتر از پرینترهای جوهرافشان است دلیل این امر تجهیزات به کار رفته در آن‌ها است. اما جوهرافشان‌ها می‌توانند به مرور برایتان هزینه‌بر شوند. برای انتخاب  پرینتر برای دانشجویان باید مزایا و معایب هر یک از آن‌ها را بررسی کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

تکنولوژی چاپ پرینتر

عمل چاپ توسط پرینتر به دو صورت انجام می‌شود. لیزری و جوهرافشان، پرینترهای لیزری برای چاپ متون سیاه و سفید مناسب هستند، می‌توان از آن‌ها برای چاپ تصاویر هم استفاده کرد. سرعت چاپ بالایی دارند. برعکس پرینترهای لیزری، جوهر افشان‌ها برای چاپ تصاویر بیشتر کاربرد دارند. این چاپگرها در چاپ تصاویر سیاه، سفید و رنگی بسیار قوی عمل کرده و برای چاپ متون توصیه نمی‌شوند. سرعت چاپ با این دستگاه بسیار پایین است. قیمت کارتریج پرینتر جوهرافشان از لیزری گران‌تر است به همین دلیل برای چاپ متون توصیه نمی‌شود.

قابلیت چاپ دو رو یا تک رو، سیاه و سفید و رنگی بودن پرینتر

اگر تمایل به خرید پرینتر دانشجویی یا خانگی دارید، توصیه می‌شود که یک پرینتر تک‌کاره بخرید؛ با این پرینتر می‌توانید هر طرف کاغذ را به صورت جداگانه چاپ کنید. اگر پرینتر را بیشتر برای چاپ متون نیاز دارید می‌توانید فقط پرینتر سیاه و سفید تهیه کرده و اگر هم بیشتر نیاز به دستگاهی دارید که بتوانید عکس‌های خود را چاپ کنید، پرینترهای جوهرافشان بهترین گزینه برای شما هستند.

پرینتر سیاه و سفید دانشجویی

تک کاره یا چندکاره بودن، اتصالات و پورت‌های پرینتر

پرینترها به دو صورت تک‌‌کاره و چندکاره تقسیم می‌شوند. تک‌کاره‌ها فقط قابلیت چاپ دارند و گزینه مناسبی برای خرید پرینتر دانشجویی هستند. اما چندکاره‌ها علاوه بر چاپ، امکان کپی، فکس و اسکن هم دارند. خوبی پرینترهای چندکاره استفاده از چند امکان به صورت همزمان است و با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌شود بسیار مقرون به صرفه هستند. اکثر پرینترها دارای پورت USB و پورت‌های Ethernet LAN، Wireless LAN هستند.

سایز کاغذ پرینترهای دانشجویی

اکثر پرینترها از ابعاد A5 و A4 پشتیبانی می‌کنند. سایز آ4 سایز پرکاربردی است که برای دانشجویان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ با بعضی پرینترهای دانشجویی می‌توان A3 هم پرینت گرفت.

مزایا و معایب پرینترهای قابل حمل برای دانشجویان

پرینترهای قابل حمل، قطعا پرینترهایی هستند که ابعاد کوچک و وزن کمتری نسبت به پرینترهای معمولی دارند، حمل و نقل آن‌ها راحت‌تر بوده و می‌توان آن‌ها را با خود به مسافرت و سفرهای کاری برد. بعضی از آن‌ها به قدری کوچک هستند که به آن‌ها پرینتر جیبی هم می‌گویند. پرینترهای جیبی با نام پرینتر گوشی‌های هوشمند هم شناخته می‌شوند و به کمک اپلیکیشن کار می‌کنند و روش اتصال آن‌ها با وای فای است.

با کمک اپلیکیشن گوشی‌ها می‌توان رنگ تصاویر را ویرایش کرد. این پرینترها با گوشی قابل حمل بوده و می‌توانید عکس‌های خود را در هر لحظه چاپ کنید. قبل از خرید پرینتر دانشجویی قابل حمل باید مشخص کنید برای چه منظور قصد خرید پرینتر دارید، چاپ عکس یا اسناد. تکنولوژی چاپ این نوع پرینترها جوهرافشان یا حرارتی بوده و با باتری کار می‌کنند و به راحتی قابل شارژ هستند. در ادامه دو مدل از این نوع پرینترها را با هم مقایسه خواهیم کرد.

Canon i-SENSYS LBP6030 پرینتر لیزری

این پرینتر، تک کاره بوده و فقط امکان چاپ تک رنگ را دارد. پرینتر 6030 در هر دقیقه 18 برگ را چاپ می‌کند و ماهانه می‌توان 5000 پرینت با این دستگاه گرفت. سینی ورودی پرینتر لیزری Canon مدل 6030 امکان قرارگیری 150 برگ کاغذ را دارد و سینی خروجی آن می‌تواند 100 برگ کاغذ را نگه دارد. این پرینتر از نرم‌افزار Apple Air Print پشتیبانی می‌کند و می‌توان به کمک گوشی‌های هوشمند اسناد و مدارک موردنیاز خد را پرینت بگیرید.

 این مدل پرینتر کنن به فناوری  Fixing Demand Onمجهز بوده و زمانی که دستگاه در حالت استندبای است از گرم شدن آن جلوگیری می‌کند. بدنه آن مقاوم بوده و از پلاستیک باکیفیت ساخته شده است. دستگاه پرینتر کنن 6030 به کمک USB به کامپیوتر متصل می‌شود و کارتریج آن امکان چاپ 1600 برگ کاغذ را فراهم می‌کند. این پرینتر در میان سایر مدل‌ها یکی از به صرفه‌ترین‌ها برای مصارف خانگی و ادارات است که حجم کاری کمی دارند.

پرینتر مناسب برای دانشجویان

Canon i-SENSYS LBP6230 Dw پرینتر لیزری

چاپ این نوع دستگاه از نوع لیزری و تک کاره بوده و به صورت دورو عمل چاپ را انجام می‌دهد. قابلیت پرینتر با WIFI وجود دارد. این پرینتر برای چاپ اسناد گزینه مناسبی است اما برای چاپ عکس خیر، برای چاپ عکس می‌توانید به پرینترهای جوهرافشان رجوع کنید زیرا از کیفیت و وضوح بالایی برخوردار هستند.

پرینتر 6230 لیزری کنن، در هر دقیقه 25 برگ را چاپ کرده و امکان چاپ دورو اتوماتیک را فراهم می‌کند، حرف D حاکی از این قابلیت است و W به معنی قابلیت اتصال به صورت بی‌سیم بوده و نیازی به کابل و سیم برای اتصال به کامپیوتر در محیط خانه یا اداره نیست.

سخن آخر

به کمک این مقاله تا حدودی می‌توانید نیازهای خود را قبل از خرید پرینتر دانشجویی بررسی کرده و سپس با توجه به میزان بودجه خود اقدام به خرید کنید. پرینترهای دانشجویی از نظر قیمت مقرون به صرفه هستند و دارای امکانات خیلی ویژه‌ای نیستند اما نیازهای خانگی و دانشجویی را به خوبی برآورده می‌کنند.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *